פרסום באינטרנט - טרנדים ומגמות בולטות

 

רוצים לדעת מה קורה, מה חדש, מה הולך לאפיין את האונטרנט (ברמה של פרסום באינטרנט) בשנים הקרובות? ובכן, אחרי למעלה מעשור מוצלח ואולי אף חסר תקדים לענף של פרסום באינטרנט, הן ברמה של פרסום באינטרנט ברשת המקומית והן ברמת פרסום באינטרנט ברשת העולמית מסתמנות המגמות הבולטות העיקריות הבאות:

 

פרסום באינטרנט - רוטציה ללא הפסקה:

פרסום באינטרנט הוא ללא ספק פרסום תזזיתי. ככל שיש יותר רוטציה, ככל שיש יותר תזוזה ותחלופה - ככה הפרסום מצליח להפתיע ומצליח לשרוד והביא לתוצאות באינטרנט. כאשר מדברים על רוטציה במסגרת פרסום באינטרנט - לא מדובר על ההחלפה של האתר עצמו מודעה אחת באחרת אלא של חברה אחת אשר מפיקה בו זמנית! קמה קמפיינים ומשחקת איתם. לא מספיק ליצור קמפיין אחד במסגרת פרסום באינטרנט.אנשים גולשים על בסיס יומי והם נכנסים לאתרים אהובים לעיתים כמה פעמים ביום, אם הם יחשפו כל פעם לאותו מסר באותה צורה בדיוק הם כבר יפתחו חסינות או אפילו סלידה. פרסום באינטרנט חייב לשעשע, ליצור עניין וחייב להיות בעל אפשקט ההפתעה. לכן חייבים לעבוד על כמה באנרים במקביל.


פרסום באינטרנט - עיצוב על פני טקסט:

אם בעבר פרסומות העבירו מסרים, הבטחות פרסומיות, שידרו את עקרונות ואף ערכי החברה, הרי שכיום - המוטו הוא כמה שיותר גרפי! מה שרציתם להגיד במילים צריך לעבור בצורה ויזואלית או ווקאלית. יש קיום אופציות לשימוש בוידיאו, בסאונד, באנימציה וכמובן - בתוכנות הגרפיות המסורתיות (פריהנד, פוטושופ וכו'). פרסום באינטרנט עובד על חושים מאוד מאוד ויזואליים. אתם חייבים להבחין בין מודעת עיתון אותה קוראים או בין תשדיר רדיו לו מאזינים לבין פרסום באינטרנט בו צופים! הקהל הוא צופה על כל המשתמע והוא מצפה שתעניינו אותו ויזואלית. במקום להגיד יפה - תראו יפה! במקום להגיד טעים -תשדרו טעים! זה הקונספט המרכזי של פרסום באינטרנט.


פרסום באינטרנט - כמה שיותר קצר:

פרסום באינטרנט הוא פרסום שצריך לעבוד תוך שניות! לא שעות, אפילו לא דקות אלא כמה שניות ספורות. פרסום באינטרנט חייב להיות בעל אמפקט מיידי. לכן המסר חייב לעבור בצורה הכי ברורה ומדויקת. אין לכם זמן ומקום להיות יצירתיים, מצחיקים, מרגשים ובעיקר - אין לכם זמן לספר סיפור! אתם יכולים רק להעביר מסר! חוויה! אבל זה חייב להעשות כנגד מירוץ השעון. פרסום באינטרנט הוא פרסום מינימלי למרות העומס הגרפי ולעיתים גם הווקלי (קבצי שמע, קבצי אודיו / מוזיקה וכו'). המסר הפרסומי חייב להיות קצר וקולע.


פרסום באינטרנט - אין על גוגל! אין!

אם מדברים על פרסום באינטרנט היום, עם כל הכבוד שיש (ויש) לכל הרשתות החברתיות ועם כל הכבוד שיש (ויש) לבאנרים באתרי תוכן נצפים, המודל החזק ביותר והמוכר ביותר (לכן הרווחי ביותר) הוא המודל של פרסום במנועי החיפוש היינו קמפיין גוגל אד-וורדס בגוגל ישראל. אין כיום מודל של פרסום באינטרנט שמביא לתוצאות טובות יותר, אפקטיביות יותר, בפחות זמן ו/או בתקציב נמוך יותר מאשר קמפיינים של מנועי החיפוש.